Architektura i nowoczesne budownictwo – Rzeczywistość wirtualna: zbliża się do biura architektury w Twojej okolicy
Koszt wejścia to mniej niż 20 USD (dla każdego, kto jest właścicielem smartfona), Google Cardboard może być technologią, która pozwala ludziom eksperymentować z rzeczywistością wirtualną. Obraz. Google za pośrednictwem wirtualnej rzeczywistości witryny Google Cardboard. To stary termin, nawet stara technologia, ale ma nowy ciężar – i wkrótce dojdzie do architektury. Jego rozpowszechnienie będzie wynikiem jego prawie powszechnej dostępności; doświadczenie może teraz być zasilane przez nowoczesny telefon komórkowy. Prawdopodobnie jest na twoim biurku, w twojej kieszeni – możesz nawet czytać teraz na silniku wirtualnej rzeczywistości. Cena za udział, dzięki Google Cardboard i urządzeniu, które już posiadasz, wynosi mniej niż dwadzieścia dolarów.Google Cardboard może być uważana za nadającą się do noszenia, ale nie myśl o Google Glass i dreszczu. W obecnej wersji technologia jest bardziej zgodna z inteligentnym telewizorem lub urządzeniami peryferyjnymi, a nie czymś, co należy nosić publicznie. Zanim przejdziemy do tego, co to jest, porozmawiajmy o tym, co może zrobić. My, jako projektanci, bardzo dobrze pokazaliśmy, jak przestrzeń może wyglądać, ale pod wieloma względami nie byliśmy już w stanie zademonstrować, jak przestrzeń wygląda. Kliknij zdjęcie, aby uzyskać dostęp do zestawu Photo Spheres, aby przetestować samodzielnie. Obraz. Josh Pabst Jako projektant w smdpstudio i jako fotograf architektury, ta zdolność wirtualnego doświadczania przestrzeni jest bardzo atrakcyjna. Prosta, ale elegancka technologia daje widzowi – jak go nazywamy w smdpstudio – wolną wolę. Możesz wybrać, gdzie szukać i pozostać w miejscu, w którym chcesz. Jesteś w przestrzeni, a ty sam jesteś. Na skali .. To zupełnie nie to samo co przesuwanie i orbitowanie podczas patrzenia na ekran komputera. Opisanie tego doświadczenia jest trudne z tego samego powodu, dla którego jest wspaniałe: jest osobiste i niemal dotykowe. Używanie obrazu zwanego Photo Sphere w połączeniu z Google Cardboard oferuje wyjątkowe doświadczenie zarówno projektantowi, jak i klientowi. Tworzenie i renderowanie zdjęć sferycznych jest tylko nieznacznie trudniejsze niż tworzenie tradycyjnego renderowania. Modelujemy w 3D, ale nadal realizujemy rendering 2D lub okazjonalną animację. Zdję cia sferyczne, podobnie jak wizualizacje 2D, nie zajmujĘ … czasu ani pienię dzy wymaganych do wyprodukowania animacji, ale ich wpływ jest prawdopodobnie jeszcze wię kszy. Co sprawiło, że myślę, że ta technologia zostanie wykorzystana w naszej branży. Oglądanie młodych i wytrawnych projektantów po raz pierwszy rozgląda się po renderowanym zdjęciu sferycznym w Google Cardboard po raz pierwszy, tak jak oglądanie na YouTube filmu niewidomej osoby oglądającej kształty po raz pierwszy lub osoby niesłyszącej słuchającej od nowa. Przynosi im radość i podekscytowanie. To naprawdę wyjątkowe doświadczenie. Zarówno projektant, jak i klient równie chętnie oglądają projekt z taką przestrzenną wyrazistością. Jako projektanci, ta technologia jest nowym narzędziem w naszym arsenale, aby pomóc zilustrować poczucie skali, sąsiedztwa i ogólne poczucie przestrzeni. W 1890 roku Mariana Griswold Van Rensselaer opublikowała Klienta i architekta . pisząc: Wiele z naszych kłopotów w przeszłości przyszło, ponieważ opinia publiczna nie rozumie, że wystarczy oko architekta lub przynajmniej doświadczone oko, aby poprawnie odczytać rysunek architektoniczny […] Nawet ten obraz, który nazywany jest perspektywą, której nie można łatwo zrozumieć; a plan, sekcja, elewacja to wcale nie obrazy, ale znaki i symbole, które początkujący często błędnie pojmują właśnie wtedy, gdy myśli, że rozwikłał każdy węzeł [.] Interesy klienta i architekta obaj domagają się, by zapytano o to jakiegoś kompetentnego artysty, a nie on sam w tej sprawie. i zapłacił. wyjaśnić złożone projekty. Renderingi, jak myślimy o nich dzisiaj, są z natury dwuwymiarowe. Są to wyrafinowane perspektywy. Jak wspomniał Van Rensselaer ponad 100 lat temu, nawet rysunki perspektywiczne mogą być źle zrozumiane. Typowe ujęcie wewnętrznego lobby może na przykład przedstawiać piękną ścianę funkcji i recepcję, ale nie może jednocześnie pokazywać spadzistych miejsc na północy lub pionowej cyrkulacji na południe. Stworzyłem przestrzeń poniżej, aby zilustrować tę koncepcję. Photo Sphere z ramkami trzech standardowych renderingów nałożonych na wierzch. Zdję cia sferyczne jasno zwiĘ … zujĘ … zwiĘ … zki mię dzy częś ciami projektu w taki sposób, że zestaw renderów nie może. Obraz. Josh Pabst Tradycyjnie mogliśmy potrzebować dostarczenia trzech renderingów (ilustrowanych na biało), aby pokazać klientowi te cechy konstrukcyjne. W związku z tym jedynie wyszkolone oko, wykorzystujące plany pięter jako punkt odniesienia, naprawdę zrozumie związek między wszystkimi elementami projektu. Dobrze wyrenderowana Photo Sphere w połączeniu z zestawem słuchawkowym VR pozwala Twojemu klientowi stać w fotorealistycznym otoczeniu i rozglądać się. Nie na ekranie, ale w dokładnie taki sam sposób, jak w rzeczywistym świecie. Podnosząc głowę do góry, widzą sufit i projekt oświetlenia, patrząc prosto, na recepcję i ścianę z efektami, po prawej
[przypisy: olx wałcz, więźba dachowa prefabrykowana, młodzi projektanci ]