Uncategorized

Architektura i nowoczesne budownictwo – Wirtualny rzut do domu studyjnego Pierre Koeniga

Po ukończeniu w 1959 roku, Arts & Architecture pochwalił go jako. Jedne z najczystszych i najbardziej nieskazitelnych myśli w rozwoju małego współczesnego domu ., i pozostaje wpływowym domem jednorodzinnym dla architektów na całym świecie. Teraz Archilogic zamodelował tę ikonę w 3D, abyś mógł sam ją zbadać. Dzięki uprzejmości Archilogic Koenig przez kilka lat pracował nad prototypem stalowego domu. Wyzwanie polegało na znalezieniu sposobu wykorzystania stali, która byłaby wystarczająco wystandaryzowana, aby była ekonomiczna, a jednocześnie jakości i wykończenia, które byłyby pożądane w luksusowym domu rodzinnym. Dom Baileya stanowi kulminację tych badań. Od zwodniczo prostej geometrii do doskonałego wyszczególnienia stawów, dom był swego rodzaju manifestem dla współczesnego życia. . Pierre Koenig, CSH 21, 1958. Pierre Koenig, CSH 21, 1958 Entenza wcześnie rozpoznała talent Koeniga i szukała idealnego klienta, który by sparował z nim młodego architekta, kiedy pojawili się Baileys. To był idealny mecz. Para była modna, zamożna i wykształcona. Walter Bailey był wybitnym psychologiem i wraz z Mary, jego żoną, potrzebowali nowoczesnego domu o powierzchni od 1200 do 1300 stóp kwadratowych na puste miejsce położone w kanionie Hollywood. Bezdzietna para z zadowoleniem przyjęła możliwość stworzenia otwartego i płynnego projektu przestrzennego. Dzięki uprzejmości Archilogic Atmosfera wykończonego domu jest określona przez wodę, która otacza go bardziej jak ściśle dopasowany strój niż fosa obronna. Projekt Koeniga wprowadza nową koncepcję wody jako elementu strukturalnego i krajobrazu, łącząc dom z krajobrazem, a nie go oddzielając. Woda odbija i wzmacnia czyste linie struktury, dodając jednocześnie spokój i estetyczne piękno. Jak ogłosiła Entenza, lustrzana jakość wody podlega ciągłym zmianom nastroju i charakteru ., jak światło pada na jej powierzchnię, nakładając refleksję zarówno natury, jak i architektury. To także. Pragmatycznie w gorącym letnim LA. Pomaga schłodzić dom. Koenig wyprzedzał swój czas, uważając naturalną wentylację za główny priorytet dla wszystkich swoich domów. Nie mniej innowacyjne było umieszczenie przez Koeniga urządzeń kąpielowych na otwartym dziedzińcu pośrodku domu. To sprytne uderzenie przywitało powietrze i światło w łazience, ale również usunęło potrzebę stosowania małych okien w łazience na zewnętrznych ścianach, pomagając zachować dyskrecję na zewnątrz. Dzięki uprzejmości Archilogic W 1969 roku, po dziesięciu latach życia w domu, Walter Bailey niechętnie przeniósł się na Wschodnie Wybrzeże. W ciągu następnych trzydziestu lat dom został praktycznie zdewastowany przez właścicieli, którzy nie docenili jego projektu. Kominek został dodany, a oryginalna kuchnia została zburzona i zastąpiona modną wyspą kuchenną. Po obejrzeniu domu wiele lat później, jak powiedział Pierre Koenig, chociaż wiedziałem, co działo się w tym domu, był to dla mnie wielki szok. Moje domy są dla mnie jak dzieci. Dzięki Archilogic W 1997 roku historia dogoniła dom Baileya. Ambitny młody producent filmowy i fan modernizmu w połowie wieku, Dan Cracchiolo, zafascynował się tym, gdy zobaczył go na zdjęciach Julius Shulman. Po znalezieniu oryginalnego domu w ruinie, złożył nieodpartą ofertę właścicielom 1,5 miliona dolarów, a następnie zaangażował Pierre a Koeniga w reanimację . oryginalny projekt. Przywrócenie było pracą miłości, która trwała prawie dwa razy dłużej niż pierwotna konstrukcja, a projekt badawczy był prawie tak trudny, jak pierwotny projekt. Koenig mówił o trudności w znalezieniu części. Płytki mozaiki, które pokrywały ściany wewnętrznego dziedzińca – jeden z najbardziej błyskotliwych pociągnięć oryginalnego projektu – były szczególnie trudne. Oryginalne białe przedmioty nie były już produkowane, więc Koenig, perfekcjonista, zmodyfikował trzy pod ladą lodówki Sub-Zero, odwracając ich lokalizacje silnika, tak aby były zgodne z oryginalnym planem. On również wyposażył dom w najnowocześniejszy podgrzewacz wody. Koenig opisał. Dziwne poczucie déj. vu w pracy nad tym samym budynkiem czterdzieści lat po tym, jak zbudowałem go po raz pierwszy. ale spowiadając się. cudowne uczucie, że znowu się poprawi. . Pierre Koenig, CSH 21, 1958 Energia i entuzjazm zespołu Cracchiolo stanowiły doskonałe dopełnienie dbałości Koeniga o szczegóły. Z całą perswazyjną umiejętnością swojego zawodu, Cracchiolo wykroczył poza architekturę, by przekonać producentów mebli, by ponownie zamienili długie, przestarzałe oryginalne meble dla
[podobne: drewnochron kolory, boazeria drewniana, młodzi projektanci ]

Zobacz też: # Pistolet lakierniczy Iwata, # poliwęglan komorowy, # słupki z taśmą,