Uncategorized

Budownictwo i architektura : Architekci na nowo określają rolę kobiet w architekturze

Julian Lennon 2014 Nie mogę, z czystym sumieniem, polecać architektury jako zawodu dla dziewczynek, znam kobiety, które dobrze sobie z tym radziły, ale przeszkody są tak wielkie, że potrzeba wyjątkowej dziewczyny, aby się z tym pogodzić. upierała się, by zostać architektem, spróbowałbym ją odwieść, a jeśli nadal byłaby zdecydowana, dałbym jej moje błogosławieństwo, mogłaby być wyjątkowa. . Pietro Belluschi, FAIA z broszury New York Life Insurance Company z 1955 roku, Powinien być architektem Z wielką fanfarą, w połowie października 2014 roku, w wieczór premiery 6. dorocznego Festiwalu Architektury i Wzornictwa na Manhattanie, dyrektor festiwalu Kyle Bergman ogłosił, że szczególnym tematem festiwalu w tym roku są kobiety w architekturze. Od jakiegoś czasu chcieliśmy od jakiegoś czasu zasadzić kobiety w architekturze . powiedział mi, a w tym roku w końcu mamy filmy, które mają na to pozwolić. nawiązując do trzech nowych filmów dokumentalnych: Gray Matters (2014), Making Space: 5 kobiet zmieniających oblicze architektury (2014) i Zaha Hadid: Who Dares Win (2013). Te trzy filmy przedstawiają w sumie siedem kobiet, które parafrazują Pietro. Belluschi, stały się jednymi z wyjątkowych. Eileen Gray, Annabelle Selldorf, Marianne McKenna, Odile Decq, Farshid Moussavi, Kathryn Gustafson i Zaha Hadid. Podczas gdy wszystkie trzy filmy poruszają kwestię kobiet w architekturze poprzez biografię, uzupełniają się nawzajem, podkreślając trzy różne kategorie kobiet architektów. Światowa premiera filmu Gray Matters przedstawia ważną postacią historyczną, nieuchwytną pionierską modernistkę Eileen Grey, badającą jej zniknięcie z historii modernizmu i sumiennie ją wracającą. Making Space , która również miała swoją światową premierę, skupiła się na 5 wschodzących gwiazdach . zawodu, którego reputacja film ma nadzieję na miejscu. Kto odważył się wygrać, mając premierę w USA, miał pod ręką znacznie inne zadanie. sprawić, by najbardziej znana kobieta w zawodzie była dostępna, a ludzka. Film jest wyjątkowym pojazdem, który dokumentuje zapierające dech w piersiach budynki i odkrywa profesjonalny świat architekta. Hollywood odegrał dużą rolę w kształtowaniu popularnych koncepcji architekta jako domena białego człowieka o gładko wygolonych włosach. Tylko cztery główne filmy to kobiety jako architekci: Ojciec Oblubienicy (1991), One Fine Day (1996), Firewall (2006) i Inception (2010). Spośród tych czterech postaci, postać Michelle Pheiffer w One Fine Day jest szczególnie zabawnym przedstawieniem rozszalałej matki, desperacko próbującej podporządkować się obrazowi profesjonalizmu, jednocześnie wypełniając obowiązki rodzicielskie. Filmy dokumentalne z udziałem kobiet-architektów są podobnie nieliczne. The Girl to the Fellow Here (2009) autorstwa The Beverley Willis Foundation podkreśla kobiety pracujące w studiu Franka Lloyda Wrighta. Jest dokładny, ale nijakie. Trzy nowe filmy pokazane na Festiwalu Filmów o Architekturze i Projektowaniu, z ich zaletami i wadami, są mile widzianym dodatkiem do gatunku. Tytuł Gray Matters mówi wszystko: Eileen Gray ma znaczenie. Film otwiera się w paryskim domu aukcyjnym, w którym skórzane krzesło Dragon, zaprojektowane przez Greya dla Yves Saint Laurent, pobiło rekordową kwotę 21,9 milionów euro. Jest utalentowanym malarzem, projektantką wnętrz i wnętrz, a także galerią i architektem. Jako. Matka modernizmu. pracowała w różnych mediach i w różnych skalach. Dzieło, które jest przedmiotem szczególnego zainteresowania filmu, dom E1027 na Côte d. Azure, było prawdziwym Gesamtkunstwerk, dla którego zaprojektowała cały budynek i jego wyposażenie. Gray Matters filmuje w E1027. Obraz. Celina Lafuente De Lavotha Sukces Grey polegał na projektowaniu najnowocześniejszych mebli i wnętrz, które dostarczyły ją w publikacjach architektonicznych, a ostatecznie na radar Le Corbusiera, który stał się obosiecznym mieczem w zdobywaniu spuścizny jako architekt . Z jednej strony podziw szwajcarskiego mistrza dla Graya znacznie wzmocnił jej reputację. Z drugiej strony, osobiste zaangażowanie Le Corbusiera w Grey a mogło być główną przyczyną długotrwałego zniknięcia Graya z historycznego rekordu. Irlandczyk z urodzenia Grey wpadł na bardzo modną paryską scenę lesbijską z lat dwudziestych. Wyzwolona kobieta i utalentowana projektantka, producentka Gray Matters, Mary McGuckian, opisuje związek Graya z Le Corbusierem jako opowieść o nieodwzajemnionej miłości, artystycznej rywalizacji, seksualnej zazdrości i gorzkim oszustwie. Jak głosi historia, Le Corbusier wpadł w obsesję na punkcie E1027, a związek Graya rozwinął się z krytykiem architektury, Jeanem Badovici, z którym tam mieszkała. Le Corbusier zbudował sobie nawet niewielki cabanon na wzgórzu od domu. Kiedy Gray i Badovici się rozdzielili, Gray wyprowadził się, ale okazało się, że Le Corbusier go złamał. jej projekt malując mu
[więcej w: służebności gruntowe, olx wałcz, wełna mineralna lambda ]

Zobacz też: # kuchnie na wymiar kraków i okolice meblarstwo stolarstwo drewno miasto, # maszyny do regeneracji filtrów dpf fap producent, # sorbent sypki,