Uncategorized

Nowoczesna architektura : Monografia architektoniczna ma pozostać

Ana Santl Monografia jest popularną platformą do rozpowszechniania i debaty w świecie sztuki i projektowania, ale monografie architektoniczne są często traktowane z podejrzliwością. postrzegane bardziej jako samodzielne ćwiczenie PR. Ale czy monografie mają bardziej merytoryczną rolę w praktyce architektury. To było tło do dyskusji pod tytułem. Dlaczego monografia. w Waterstones Piccadilly w ramach tegorocznego Londyńskiego Festiwalu Architektury. Wśród uczestników znaleźli się Jay Merrick, korespondent architektury The Independent; Simon Henley z Henley Halebrown Rorrison (HHbR); David Grandorge, fotograf architektury i starszy wykładowca w CASS w Londynie; i Ros Diamond of Diamond Architects. Sesji przewodniczył ArchDaily Editor James Taylor-Foster. W wysoce konkurencyjnym i kontestowanym krajobrazie współczesnego budownictwa miejskiego rola architekta jest coraz bardziej marginalizowana. a przez to głos architekta jest coraz bardziej zagłuszany. Według Merrick monografia stanowi dla architektów okazję do wyrażania własnych pomysłów i opinii oraz umiejscowienia swoich projektów w osobistym światopoglądzie. Myśli te zostały powtórzone przez Henleya, kiedy mówił o tym, że czasopisma i inne platformy cyfrowe często nie mogą kontekstualnie realizować projektów w ramach architektów. własna praca, zmierzająca raczej do skupienia się wyłącznie na: własnym czasie i tym, co jest w wiadomościach. Czuł także, że akt spoglądania wstecz na własną pracę powoduje rezonanse pomiędzy różnymi projektami. umożliwienie głębszego zrozumienia pracy. Redukcjonizmem byłoby stwierdzenie, że wszystkie monografie mogą mieć podobny wzór. Zasadniczo istnieje dylemat definicji. Termin. Monografia. wydaje się obejmować szeroki zakres publikacji: zamkniętą monografię. refleksje nad kompletem prac, najczęściej o pracy zmarłej postaci; lub otwórz monografię. ewaluacja coraz większej ilości pracy, zwykle inicjowana przez samą praktykę lub architekta. W ich ramach Taylor-Foster zauważył, że mogą istnieć kolejne podkategorie zwykłych katalogów lub coś, co można by nazwać księgą pomysłów . . rosnący gatunek emanujący w szczególności z młodych, nadchodzących praktyk. Dekonstruowanie idei monografii jest destabilizujące jej definicję, do której Diament odwoływał się, kwestionując, czy każda z tych podkategorii mogłaby być nazwana monografią. Zauważyła, że pytanie następnie przechodzi od. Dlaczego monografia. Henley powiedział, że choć mówi się konkretnie o nadchodzącej publikacji na temat HHbR, to mimo że ich książka mówi o ich własnej pracy, chcą, aby miała ona ogólny cel . co sprawia, że jest on odpowiedni dla szerszej publiczności. To właśnie ta delikatna równowaga, którą wiele monografii próbowało znaleźć, ale niewielu udało się to z powodzeniem. Jest to, jak zauważył uczestnik branży wydawniczej, że nie można myśleć o ogólnej widowni . dla monografii architektonicznej. Aby publikacja tego typu zakończyła się powodzeniem, konieczne jest zidentyfikowanie i obranie za cel określonego rodzaju czytelnika. Pytanie. Kto to kupi. Wraz z innymi pragmatycznymi uwagami na temat. 16-stronicowych sekcji, 4-kolorowe / 2-kolorowe. niezmiennie wchodzi w dyskusję. można by porównać analogię między rysunkami architektonicznymi na papierze a realnymi projektami budowlanymi. Historycznie, bardziej udane monografie architektoniczne były raczej polemicznymi stwierdzeniami niż zwykłymi katalogami projektów. Nawiązując do ukończonego przez Le Corbusiera dzieła, Grandorge stwierdził, że w każdym takim projekcie jest oczywiście wszechobecna próżność. która niekoniecznie jest negatywna. Zawarte w każdej publikacji tego typu jest osobiste oświadczenie, które musi być wysuwane na pierwszy plan, aby miało to naprawdę sens. I ma sens. to kolejna z trosk Henleya ze swoją przyszłą książką, a dokładniej z drukowaną książką w ogóle. Nawet z zaletami publikacji cyfrowej, monografie są niemal wyłącznie widoczne w druku. Być może ma to związek z efemeryczną i nieuchronnie elastyczną naturą cyfrowej. które można wyciąć, wkleić i ponownie złożyć. w przeciwieństwie do bardziej trwałych i haptycznych cech związanych objętości. Można powiedzieć, że edytowana objętość ma sens. pracy praktycznej, łączącej różne aspekty ich pracy w celu zapewnienia spójnej narracji. Zapewnia autorowi poziom kontroli nad przekazem, który jest prawdopodobnie niemożliwy w dziedzinie cyfrowej. Ale drukowanie nigdy nie może się równać z zasięgiem, ekonomią i bezpośredniością cyfrowej platformy, więc być może odpowiedź leży gdzieś pomiędzy. Jasne jest jednak, że monografia zostanie tutaj. Pytanie nie jest już może dlaczego, ale jak. Jak monografia stała się domyślna w architekturze
[przypisy: młodzi projektanci, okno balkonowe przesuwne cena, boazeria drewniana ]

Zobacz też: # listwy przypodłogowe creativa, # Pistolet lakierniczy Iwata, # słupki z taśmą,