Uncategorized

Budownictwo i architektura : 5 Strategie mające na celu poprawę apeli miejskich w miastach portowych

Obraz portu przywołuje na myśl wiele słów, ale rzadko są wśród nich przyjazne dla pieszych i estetyczne. Ze swoimi niepewnymi stosami kontenerów i dużych maszyn, porty są miejscami, których ludzie chcą uniknąć. Jednak ze względów logistycznych i historycznych, porty często znajdują się w pobliżu centrum miast, zabierając mieszkańcom cenną przestrzeń miejską i pożądaną ziemię nabrzeżną. Nie musi tak być. Nowy raport opublikowany przez The Worldwide Network of Port Cities zatytułowany Zaplanuj miasto z portem: Przewodnik dobrych praktyk. oferuje strategie dla miast, aby zoptymalizować efektywność swoich portów, a jednocześnie odzyskać jak najwięcej ziemi dla ludzi. Przewodnik wykorzystuje studia przypadków z projektów miejskich na różnych etapach kompletności, aby zilustrować różne dostępne techniki, aby poprawić otoczenie portu w jego mieście. Chociaż te podejścia są projektowane z myślą o konkretnym programie, można z nich wyprowadzić wiele architektonicznych i urbanistycznych ideałów, które można wykorzystać w różnych okolicznościach. Zapoznaj się z naszym podsumowaniem zaleceń raportu. Port w Singapurze. Obraz. Użytkownik Flickr CC shnapthat 1. Oszczędzaj przestrzeń w ustalonych granicach, projektując przestrzenie o dużej gęstości i złożoności Wiele portów, szczególnie tych w obszarach, w których rozwija się przemysł okrętowy, boryka się z brakiem dostępnej przestrzeni, w której może rosnąć. Zamiast rozwijać się poza obecne granice stoczni, miasta powinny starać się wypełnić wszelkie luki i maksymalizować wykorzystanie przestrzeni zajmowanej obecnie przez porty. Projekt Redevelopment Project w Long Beach w Kalifornii ma na celu połączenie kilku filarów w jeden, eliminując strefy buforowe pomiędzy nimi i wypełniając niepotrzebne drogi wodne o dodatkową powierzchnię użytkową, aby utworzyć 55 nowych akrów ziemi bez wpływania na sąsiednie środowisko miejskie. Port de Tolbiac. Obraz. Użytkownik Wikimedia CC Mbzt 2. Udostępnij wykorzystanie wody i nabrzeża między funkcjami miejskimi i portowymi Raport zachęca miasta do rekultywacji terenów portowych poprzez wprowadzenie nowych typów programów do istniejących obszarów portowych. Można to zrobić na wiele sposobów. W Paryżu. Port przemysłowy Tolbiac, nowy zakład betonowy, został wybudowany w 2010 roku. Połowa obszaru projektu poświęcona była promenadom nadbrzeżnym, które zostały osiągnięte poprzez umieszczenie rośliny na pilotis, tworząc przestrzeń dla pieszych i widoki na wodę poniżej. Zakład jest również strategicznie oświetlony w nocy, aby dodać do piękna i bezpieczeństwa okolicy. W innych przykładach funkcje wysyłki stają się częścią obiektu wielofunkcyjnego. W Amsterdamie terminal zaprojektowany przez architekta Larry ego Malcica w 2000 roku łączy sklepy, salę konferencyjną, hotel i przestrzeń kulturalną poświęconą muzyce w jedną strukturę. Przestrzenie są połączone poziomo, pozwalając na łatwe przejście przez przestrzenie. W innym projekcie. Terrasses du Port. w Marsylii typy programów są układane pionowo wzdłuż nabrzeża. Zmniejsza to całkowity ślad projektu i pozwala ukryć mniej publiczne części programu pod komercyjnym centrum handlowym. Tarasy rozciągają się od centrum handlowego w kierunku wody, zapewniając kupującym widoki i pomagając w dalszej ochronie sekcji wysyłkowych projektu. Terminal pasażerski Amsterdam. Obraz. Użytkownik Wikimedia CC Arthena 3. Wyróżnij przestrzenie przejściowe między portem i miastem Zintegruj obszary portowe z powrotem w domenie miejskiej, skupiając się na punktach, w których te dwa spotykają. Może to być tak proste, jak projektowanie barier charakterystycznych dla witryny. W Le Havre wzniesiono metalowy ekran, który dawał widoki do stoczni, maskując nieestetyczne obszary i spełniając wymagane wymogi bezpieczeństwa. W innych częściach miasta, stare przemysłowe stocznie na zewnętrznych obrzeżach stoczni zostały przekształcone w zielone przestrzenie parkowe, tworząc barierę odległości fizycznej, aby umożliwić współistnienie portów i miejskich działań. Podobny system został opracowany w Melbourne, gdzie proponowana. linia wodna. system śledzenia tworzy bufor wokół funkcji portu. Szlak wykorzystuje topografię, aby odizolować użytkowników szlaku od funkcji portowych, i obejmuje kilka punktów widokowych zarówno do obszarów wodnych, jak i portowych.4. Usprawnienie infrastruktury transportowej w celu zwiększenia wskaźnika rotacji W miastach, w których porty znajdują się na obszarach o dużym natężeniu ruchu, projektowanie nowych wzorców ruchu w odpowiedzi na trasy przewozów może zmniejszyć negatywny wpływ portu na otaczające go środowisko miejskie. W Barcelonie budowany jest nowy korytarz, który zabiera samochody ciężarowe z centrum sąsiadującego z portem, uwalniając pozostałą przestrzeń dla standardowego ruchu miejskiego. Podobnie Miami buduje podwodny tunel, by podjechać ciężarówkami bezpośrednio na drogę międzystanową, zamiast wężami przejechać przez miasto do najbliższej rampy. Przyjazny dla środowiska człowiek
[hasła pokrewne: jaka wilgotność w domu, przenikanie ciepła, wyłączniki nadprądowe ]

Zobacz też: # maszyny do czyszczenia filtrów dpf fap producent, # przydomowa oczyszczalnia ścieków poznań, # sprężyna talerzowa,